Viktig information.

Efter en varm och solig sommar börjar nu vardagen att återgå till det normala. Här nedan följer några viktiga datum och annan information som är värd att notera.

15/8 – sista datum för att kandidera till våra förtroendeposter

Glöm inte att anmäla dig innan 15/8 om du planerar att kandidera till förtroendeuppdrag efter valet. Det gör du enklast genom att gå in på moderaterna.se/intranät och logga in med ditt Bank-Id

15/9 – kyrkoval

Moderaterna deltar inte under egen partibeteckning, men vi vill påminna om datumet.

21/9 – Ulf Kristersson besöker Moderatvillan i Täby.

Tid, plats och information om antal platser och anmälan kommer så snart som vi fått informationen.

Den 8/9, 29/9 samt 27/10 kommer höstens talarkvällar att hållas i Kommunfullmäktigesalen.

Talarna kommer att presenteras när vi närmar oss men vi kan lova att det är kända namn och intressanta talare.

Ditt engagemang behövs

Du kan välja hur mycket eller lite du vill engagera dig; du kan kandidera till ett förtroendeuppdrag, vara med och kampanja och hjälpa till att föra fram vårt budskap, vara med på föreningsaktiviteter och olika möten som vi planerar.  Nöjer du dig med att bara vara stödmedlem går det också bra.

På föreningsmöten eller m-gruppsmöten (som är öppna för alla medlemmar) får du information om vår lokala politik, håller dig uppdaterad om vad som händer och kan diskutera aktuella frågor. Vi går snart till val och då behövs vi alla för att föra fram vår politik.

Information

All information kan inte skickas ut brevledes. För att kunna nå dig, ibland med kort varsel, är det bra om du har en fungerande e-mailadress. Anmäl din e-mailadress till osteraker@moderaterna.se. Även om du har gett oss din e-mail tidigare är vi tacksamma om du gör det igen så att vi är säkra på att ha rätt adress.