Pressmeddelande

Österåkersmoderaternas nomineringsstämma den 10 februari 2010 har valt fyra kvinnor att toppa valsedeln i septembers kommunfullmäktigeval.

De fyra första är Michaela Fletcher Sjöman, Eliza Roszkowska Öberg, Ingela Gardner Sundström och Helena Jungenstam.

Under mandatperioden har dessa fyra innehaft tyngre förtroendeuppdrag inom moderaterna, Michaela Fletcher Sjöman som föreningsordförande och politisk sekreterare, Eliza Roszkowska Öberg riksdagsledamot och också kandidat till årets riksdagsval, Ingela Gardner Sundström kommunstyrelsens ordförande sedan 2002 och Helena Jungenstam ordförande i socialnämnden.

Fullmäktigelistan består av hälften kvinnor hälften män på de första 20 platserna och medelåldern ligger på 51 år.

Det är glädjande med det beslut nomineringsstämman tagit och den uppslutning det var kring valsedeln och nu påbörjas arbetet med att ta fram handlingsprogram för mandatperioden och framåt för ett fortsatt moderat ledarskap i Österåker, säger Michaela Fletcher Sjöman.

Kontakt:

Michaela Fletcher Sjöman ordförande moderaterna i Österåker,  070 568 45 54 michaela.fletcher@moderat.se