Nattvandring – en del av trygghetsarbetet!

Nu är sommaren här med fint väder, ljusa kvällar och skolavslutningar. Många ungdomar kommer vara ute och som ett led i att skapa en trygg miljö i Åkersbergas centrala delar tog Kommunstyrelsens ordförande Michaela Fletcher (M) initiativ till att det genomförs nattvandringar under denna period på Trygg i Österåkers sammanträde den 31/5, vilket så klart kommunalrådet Mathias Lindow (L) och oppositionsrådet Ann-Christine Furustrand (S) ställde sig bakom.

För oss moderater är trygghet och ordning en mycket högt prioriterad fråga. För att skapa en lugn och trygg atmosfär är det av största vikt att så många vuxna som möjligt deltar i nattvandring. Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.  Det behöver inte enbart vara föräldrar till tonårsbarn utan alla vuxna är välkomna att bidra!

Som nattvandrare går man alltid tillsammans med några andra. Samlingslokal för nattvandrarna är Fyren i Folkets Hus. Samling är klockan 20:30 och man håller på till runt midnatt. Jackor finns att låna.

De datum som är aktuella för nattvandringsinsatser är nu till helgen 3-4 juni och nästa onsdag-lördag 8,9,10, 11 juni samt nästnästa vecka torsdag-lördag 16-18 juni.

För mer information kan du kontakta kommunens trygghetssamordnare Lena Brodin på telefonnummer 08-540 810 00.