Kerstin Carselind 1928-2012

Idag minns vi Kerstin Carselind som begravs idag i Österåkers Kyrka kl.14:00.

Kerstin har under många år varit aktiv i moderaterna i Österåker och innan dess i Jönköping. Mellan åren 2002-2006 var Kerstin ordförande i den moderata föreningen och arbetade med energi och stort entusiasm. Denna energi och entusiasm speglade av sig på hela den moderata föreningen och de förtroendevalda. Kerstin var viljestark och målinriktad och var en rättvis och rak människa. Tydliga mål och en förmåga att få andra människor att med glädje arbeta för att föra fram moderat politik.

Efter uppdraget som ordförande under fyra år engagerade sig Kerstin i moderata seniorers arbete och samtidigt var Kerstin ordförande i SPF Vikingen och arbetade för att Österåkers äldres tillvaro. Utöver det var Kerstin den drivande kraften för Fyren, mötesplatsen och träffpunkten för väntjänst och anhörigstöd vilken hon var en av initiativtagarna och utvecklade verksamheten.

För mig var Kerstin en mentor när jag själv tillträdde som ordförande i föreningen 2006. Kerstin var alltid tillgänglig och intresserad av att vara behjälplig vad det än gällde. Kerstin var viktig för att moderaterna i Österåker kunde växa och vara det lyssnande parit vi är idag.

Det är med värme jag idag tänker på Kerstin och tankarna går också till hennes närmaste.

Michaela Fletcher Sjöman