Fredrik Reinfeldts sommartal

I korta drag nedan eller i sin helhet HÄR.

Det handlar om jobb. Full sysselsättning handlar om bättre utbildning entreprenörskap, företagande, matchning och skatter. Sysselsättningsfrågan är överordnad. Detta är överordnat. Alliansen har visat att vi klarar prövningar. Vi klarade av finanskrisen, idag är fler i sysselsättning än innan finanskrisen startade. Det handlar om att säkerställa en finansiell stabilitet. Med fler arbetade timmar i vårt samhälle byggs offentliga finanser och välfärdsambitioner. Vi vill höja grundskatteavdraget ytterligare. Samhällsbärarna dvs sjuksköterskorna, undersköterskorna, poliserna de som bär Sverige när vi andra arbetar det är för dem vi vill höja grundskatteavdraget, det är för dem vi vill visa att deras hårda arbete ska ge mer i plånboken. Vi lovade att det skulle bli 1000 kr mer i plånboken, det blev mer. En undersköterska får nu 1400 kr mer i plånboken varje månad, matallarbetaren får ca 1500 kr mer varje månad och en sjuksköterska får 1700 kr mer varje månad. Det blir 20 400 kr mer per år.  Vi har gjort Sverige till ett skatteparadis för låginkomsttagare.

Och nu kommer också satsningarna på ålderspensionärerna meddelade Fredrik i sitt tal. Nu är vi på stabilar ekonomisk grund och sysselsättningen är högre än före finanskrisen och nu är vi i det läget att vi kan sänka sktten för pensionärerna också.

Om 16 dagar kan du välja rätt valsedel till Riksdag, Landsting och Kommun. Vi tar oss an uppgiften med entusiasm, målinriktat och med stor ödmjukhet.
Fråga oss gärna om du har funderingar. Vi finns här på nätet, på 08 540 674 10 och osteraker@moderat.se

Lyssna på det i sin helhet HÄR.